Penggerak Jentera Parti dan Fasilitator Terlibat Aktif dalam Menjelaskan Pembangunan yang Dibawa Oleh Kerajaan Negeri

berita-sabahFebruary 2024news

Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Panglima Haji Hajiji Haji Noor, menekankan peranan penting yang dimainkan oleh semua jentera penggerak parti dan fasilitator dalam menjelaskan pembangunan yang dibawa oleh kerajaan negeri kepada rakyat. Dalam kenyataannya, beliau menegaskan bahawa semua peserta termasuk fasilitator merupakan jentera hadapan kepada parti dalam menghadapi Pilihan Raya Negeri (PRN) yang akan datang.

Dalam satu majlis santai bersama peserta (fasilitator) sempena Kursus Pemantapan Kepimpinan Gagasan Rakyat, beliau menggariskan kepentingan untuk menjelaskan perjuangan dan pembangunan yang telah dilaksanakan oleh kerajaan Gabungan Rakyat Sabah (GRS) sepanjang tempoh pemerintahan. Melalui agenda SMJ, kerajaan telah membawa lebih banyak pelabur untuk melabur di Sabah, dengan matlamat mencipta peluang pekerjaan untuk generasi akan datang.

“Kita perlu bekerjasama sebagai satu pasukan untuk memastikan bahawa pembangunan yang telah dilaksanakan oleh kerajaan GRS dihargai dan difahami oleh rakyat di peringkat akar umbi," katanya.

Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Panglima Haji Hajiji Haji Noor pada 12 Februari 2024, Kota Kinabalu.