Mengekalkan Perpaduan dan Kesyukuran Sempena Hari Raya Aidilfitri

April 2024berita-sabahnews
Ketua Menteri, Datuk Seri Panglima Haji Hajiji Haji Noor bersama Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabah, Datuk Haji Kadzim M Yahya dan anggota jemaah menteri serta pegawai kanan kerajaan negeri semasa rakaman takbir Aidilfitri di Menara Kinabalu.

Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Panglima Haji Hajiji Haji Noor, dalam perutusan sempena Hari Raya Aidilfitri 202, mengingatkan rakyat agar terus mempertahankan perpaduan dan bersama-sama bekerjasama dalam membangunakan negeri Sabah.

Dengan menghadapi pelbagai ujian dan cabaran, dari pandemik hingga isu ekonomi dan politik, kerajaan Sabah telah berhasil mengatasinya dengan kesabaran, kecekalan, dan perpaduan rakyat. Sempena Hari Raya Aidilfitri 2024, Hajiji menyatakan kebanggaannya akan kepelbagaian budaya dan kepercayaan di Sabah.

“Keadaan ini telah membuka ruang yang luas untuk kita mengeksploitasi keupayaan diri dan membawa keluarga, masyarakat, negeri dan negara ke tahap yang lebih baik. Inilah pentingnya keamanan biarpun berbeza agama, budaya dan kepercayaan," kata Ketua Menteri Hajiji.

Beliau juga mengingatkan rakyat untuk mengucapkan terima kasih kepada pasukan keselamatan dan petugas barisan hadapan untuk membantu yang memerlukan, sambil mendorong kunjungan antara ahli keluarga, saudara mara, dan sahabat. Dengan itu, beliau mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dan meminta maaf kepada seluruh rakyat Sabah atas nama keluarga, jemaah menteri, dan kerajaan negeri.